Om å føle fugler


Da jeg våknet i dag tidlig, var jeg overrasket over at sola skinte inn gjennom vinduet. Jeg sovnet til herlig befriende torden og regnskyll.

Jeg lagde kaffen min, og tok med meg kameraet, skriveboka og kaffekoppen ut fra bakgården jeg bor i – over på andre sida av gata. Akkurat her, møter en innsjø havgapet.
Og her er levende morgener – med fiskere som kaster garnene sine, katter som mjauer og spør om de kan få litt av fangsten – og et fugleliv som er bare helt fantastisk!

En fisker så at jeg var ute med kameraet, og han slang en fisk rett foran meg, for at fuglene skulle komme nærmere :-)
Så jeg fikk litt startshjelp i dag! Men etter fiskeren var borte og fisken var glemt, og jeg hadde bare vært rolig og bare godsnakka med fuglene en stund – så var det er par fugler som aksepterte meg som en av dem (eller ihvertfall som en kjenning) – og lot meg være helt nær dem med kameraet.
Jeg tror ikke jeg var mer enn et par meter unna denne ene da jeg tok disse bildene.


Jeg opplever ofte at ville dyr er nysgjerrige og interesserte i å komme nærmere – når jeg bare er rolig, tålmodig og følsom i hvordan jeg er rundt dem.



Det var utrolig gøy!
Jeg elsker å ta bilder av dyr (ville og tamme). Spesielt når det blir sånn at de aksepterer meg, og liksom forholder seg til at jeg er der. Når de ser på meg og kommuniserer på sin måte. Jeg synes også bildene blir mest spennende da – når du kan se at dyra har en kontakt med fotografen :-)

Jeg opplever ofte at ville dyr er nysgjerrige og interesserte i å komme nærmere – når jeg bare er rolig, tålmodig og følsom i hvordan jeg er rundt dem.

Fuglene var der sammen med meg, helt til det gikk forbi to menn som snakket høyt på gata. Da fløy de.


I forrige post skreiv jeg om høysensitivitet. Jeg er sikker på at disse fuglene veit hva jeg mener!

Hvis man lærer seg å bli venner med og fungere ut ifra den følsomheten, så er det noen nye måter å oppleve livet på – som åpner seg.

Som å føle fugler :-)  


Har du noen tanker eller erfaringer om dette?




Skjønnhetstips: VÆR DEG SELV


Livet er et øyeblikk


Stol på deg selv





Å være levende er å være sårbar



Det er noe ved formen på buskaset,
som gjør at jeg ikke vet om det er vann eller himmel jeg ser :-)


Morgensveis



Jeg ser deg


Du kan se flere bilder av disse fuglene, og fra livet ved denne bredden, i min bloggpost I EN KATEDRAL AV FISKERE, DUSKREGN OG PREMENSTRUALITET

Kommentarer

Populære innlegg