Jeg gir min stemme

Jeg gir min stemme – til alle oss velsignede tapere.
Til alle oss som har ramlet ned fra karrierestigen, og fra trappetrinnene eller klassetrinnene på veien til livsmestring og det perfekte liv.

Til oss som har gitt opp, eller som står på nippet til å gi opp. Vi som ikke fikser å være så inmari vellykkede, som ikke orker å lappe oss sjøl sammen, enda en gang. Vi som har tapt ansikt.
Men som er i all vår nakenhet og sårbarhet, åpne for livet.
 

Jeg gir min stemme, til det livet som ikke beregnes og veies, som ikke mestres – men som leves...

Og til deg som ikke dømmer dagene, som gode eller onde.
Men som ønsker dagene og nettene velkomne som de er, i alle deres farger.
I glede og i sorg, latter og tårer.

Til pusten stanser,
og døden skiller oss ad fra kroppen.


Jeg gir min stemme – til å ikke vite svaret på livets gåte – eller universets,
eller forstå hvorfor vi er her og hvordan alt sammen skjedde.
Men til å oppleve, utforske, elske, danse, være...

Jeg gir min stemme - til å kaste seg utfor kanten av stupet
av Øyeblikket,
våge å leve i fritt svev.

Kan du høre det? Livet hvisker... 

Om å følge våre egne hjerteslag, leve vår egen puls.
Dykke ned i våre egne dype daler,
og bestige våre egne indre fjell.

 

For et eventyr. For et eventyr.


 

Og dette var åpningen av min gjenfødte blogg. MEDITASJON & EVENTYR. Nå på norsk.
Bildet er fra en av egenkjærlighet fotosesjone jeg har vært så heldig å gi <3


Kommentarer

Populære innlegg