Jeg er enig med trærne!


 
Jeg er enig med trærne.

Når knoppene spretter som kjærtegn. Våren sitrer i grenene – og livet brister i grønt.
De tenker ikke; Men hva om dette ikke er det rette øyeblikket for meg, kanskje jeg burde vente litt til? ...Og er grønt virkelig den fargen som kler meg best?


Jeg er enig med trærne. 


Når de folder ut kronene sine i himmelen, som barn strekker seg for å bli løftet. De lar hjertet og rikdommen flomme.
De sparer ikke på noe, samler ikke i pensjonsparefond, putter ikke penger eller løvverk under madrassen eller i banken, i tilfelle dårligere tider. 

Jeg er enig med trærne. 

Når de spruter ut i farger, som latter, om høsten.
De bekymrer seg ikke over døden eller livet, over vinteren som kommer og hvordan skal dette gå.  



Så kommer stormene, og de slipper. Lar bladene danse i vinden, falle til jorden.
De holder ikke fast i rikdommen, hvordan de så ut eller alt som engang var. Ingen plastiske operasjoner, livsforsikring eller forsøk på å holde magen inne.  

De står nakne og ærlige under himmelen.
Og vet. At alle ting skjer til sin egen tid.

 

Jeg er enig med trærne.


 

(Bildet på toppen av bloggen er fra min aller første fotoshoot i en bildeserie jeg kalte "I am nature". Serien ble begynnelsen på hva jeg i dag tilbyr som egenkjærlighet fotosesjoner.)



Kommentarer

Populære innlegg